Nefes egzersizi yapmayı biliyor musunuz?

toraks.org.tr /

Alışveriş yaparken, evde yemek yaparken veya yaşıtlarınızla yürürken nefes nefese kalıyorsanız, nefes egzersizleri ile bunu düzeltebilirsiniz. Kendi başınıza yapabileceğiniz basit bir egzersiz ile solunum kaslarınızı güçlendirebilirsiniz. Bunun için dizleriniz bükülü olarak sırt üstü uzanın (destek için dizinizin altına yastık koyabilirsiniz) veya bir sandalyede otururken, bir elinizi göğüs kafesinin üstüne diğer elinizi de karnınızın üst kısmına koyun (midenizin üstüne).

Burnunuzdan sakince nefes alın ve bu esnada karnınızdaki elinizin yukarıya kalkması için karnınızı şişirin (göğüs kafesinizdeki eliniz hareket etmemeli). Ardından burnunuzdan aldığınız havayı, ağzınızdan verirken dudaklarınızı büzerek üfleyin ve  nefesinizi verirken karın kaslarınızı kasarak, karnınızdaki elinizin  aşağıya inmesini sağlayın. Bu hareket en önemli solunum kası olan diyaframı güçlendirir. Gün içinde bu nefes egzersizini 5-10 dakika süre ile üç ya da dört kez yaparsanız, nefesinizi daha kolay almanızı sağlayacaktır ve zaman içinde otomatik hale gelecektir.

Türk Toraks Derneği Pulmoner Rehabilitasyon ve Kronik Bakım Çalışma Grubu