Sigara bırakmayı kolaylaştıracak ipuçları

toraks.org.tr /

Bırakma sürecine girince görsel uyaranların ortadan kaldırılması gerekiyor. Kişi sigara içmeye müsait ortamı görünce sigara içmek aklına gelir. Kül tablası, çakmak, sigara paketi gibi hatırlatıcı objelerin ya da ev içinde sigara içme alanları varsa ortadan kaldırmak gerekir.

Çay, kahve içmek, yemek sonrasının hemen arkası sigara içme isteğiini kışkırtır. Bu dönemi atlatmak için farklı aktivitelerle zaman geçirmek gerekir. Bunun için de diş fırçalamak ve su içmek etkili bir yöntemdir.

Sigara akla geldiğinde, içme isteği duyulduğunda aklı meşgul edecek bir aktivite bulmak da faydalıdır. örneğin bulmaca çözmek, resim yapmak gibi aktiviteler olabilir. Ama çoğu kişinin yaptığı gibi sigara yerine kuruyemiş yemek gibi aktiviteler tercih edilirse bu kısa sürede kilo alımına yol açabillir.

Esas önemli olan, kurtulmaya çalışılan şeyin bir katil, vücuttan ve sağlıktan çalan bir hırsız olduğunu kabullenmektir. Bunlar yapılırsa farmakoterapi ile birleştirildiğinde tedavinin başarı oranı oldukça yükselir.