5 Haziran 2017

Uyku cihazım burun akıntısı ve tıkanıklığı yapıyor. Ne yapmalıyım?

  CPAP kullanımı ile başlayan burun akıntısı, burunda tıkanıklık, kuruluk ya da kanama gibi yakınmalar, CPAP ile verilen basınçlı havaya karşı oluşan bir reaksiyondur. Zamanla düzelebilir. Mukozada basıncın iritasyonuna karşı aşırı mucus salınımı ve buna bağlı konjesyon olabilir.

Bu yakınmaları azaltmak için, PAP cihazlarına özel olarak düzenlenmiş ısıtıcılı- nemlendiriciler eklenebilir.  Cihazınızı alırken, bu reaksiyonları önlemek için ısıtıcılı-nemlendiricili almanızı öneririz. Isıtıcısız nemlendiriciler de yakınmaları düzeltebilir ancak yetersiz kaldığında ısıtıcılı nemlendirici eklenmelidir. Eğer nemlendirici zaten varsa, o zaman derecesini artırmanız ya da azaltmanız gerekebilir. Ayrıca, buruna maske takılmadan sıkılacak tuzlu su solüsyonu da, akıntı ve tıkanıklığı düzeltebilir.

Bu reaksiyonlar allerjik nedenli de olabilir. Bu durumda uyku hekiminize başvurmanızı öneririz. Allerjik yakınmalar için nazal antiallerjik spreyler, nazal kortikosteroidler kullanılabilir.

Türk Toraks Derneği Uyku Bozuklukları ÇG

TEMİZ HAVA SOLUMAK HAKTIR

TWITTER

© 2017 Türk Toraks Derneği. Tüm Hakları Saklıdır