11 Aralık 2015

Sağlıklı bir uyku için ne yapılmalı?

  1. Uykunuz gelmeden yatağa girmeyin.
  2. Gece yatma ve sabah kalkma saatlerini değiştirmemeye dikkat edin. Biyolojik saatinizi bozmayın.
  3. Gece yarısından önce uyumaya özen gösterin. Bu daha dinlendirici uyku sağlar.
  4. Rahat bir uyku atmosferi sağlayın: Uyunacak oda sakin, karanlık ve iyice havalandırılmış ve serin olmalıdır. Yapılan araştırmalar yetişkin bir bireyin uyurken oda ısısının 15-20 derece arasında olması gerektiği belirtilmektedir.  Bununla birlikte  rahat ve temiz bir yatak, sıcaklık dengeleyen yatak çamaşırı tercih edilmelidir. Hatta huzur verici bir kokuyu (lavanta ve çay ağacı yağı gibi) saçınıza ve yatağınıza birkaç damla damlatabilirsiniz.
  5. Sağlıklı bir uyku için dinlendirici, sıcak bir banyo daha iyidir: Uyku öncesi vücut ısısını yükseltecek ılık veya sıcak bir banyonun ardından serince bir odada uyumak, uykuya kolay dalmayı sağlar.
  6. Günün ikinci yarısında kafeinli içecekler tüketmeyin: siyah çay, kola gibi içecekler ve kahve. Yatmadan önce içilen bitki çayları gevşemenize yardımcı olacaktır.
  7. Akşam saatlerinde yenilen aşırı miktarda yemek, mideyi rahatsız ederek, iyi bir uykuyu engeller. Fakat karbonhidrat ve protein bakımından zengin az yağlı yiyecekler, yatmadan en an az bir saat önce yenmesi koşuluyla uyku kalitesi ve süresini olumlu etkilemektedir.
  8. Sigara içmekten vazgeçin.
  9. Uyumak için alkol kullanmayın.
  10. Yatağınızı çalışmak, yemek yemek ve televizyon seyretmek için değil, sadece uyumak için kullanın. Fakat yatmadan önce kitap okuyarak gün boyunca oluşan gerginliği azaltabilir ve uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır.
  11. Sağlıklı bir uyku için düzenli bedensel aktivite yapılmalıdır. Meditasyon zihnizi temizleyerek sizi uykuya meyilli hale getirir.
  12. Alarm tonunuz hafif ve yumuşak bir ses olsun. Çok yüksek seste çalan ve rahatsız edici alarm tonları daha fazla yapay ses içerdiği için uyuduğunuz uykunun kalitesini düşürür. Bu nedenle daha doğal ve hafif sesleri alarm tonu olarak seçmeye özen gösterin.

TÜRK TORAKS DERNEĞİ UYKU BOZUKLUKLARI ÇALIŞMA GRUBU

 

TEMİZ HAVA SOLUMAK HAKTIR

TWITTER

© 2017 Türk Toraks Derneği. Tüm Hakları Saklıdır