24 Mayıs 2015

Kaliteli uyku uyumak için 10 kural

Yaşamımızın üçte birini uyuyarak geçiririz. Sağlıklı bir yaşam için sağlıklı bir uyku vazgeçilmezdir. İyi bir uyku, diğer bir deyişle uyku hijyeni için hepimizin dikkat etmesi gereken bazı çevresel ve davranışsal kurallar vardır. Bunları özetlersek:

  1. Uyuduğumuz odanın sessiz olmasına dikkat edelim. Yatak odasında kesinlikle televizyon, bilgisayar, tablet, cep telefonu, vb. bulundurmayalım.
  2. Yatak ve yastığımızın rahat olmasına, oda sıcaklığının çok soğuk veya çok sıcak olmamasına dikkat edelim.
  3. Gündüz egzersiz yapalım ama akşam saatlerinde ağır egzersizlerden kaçınalım.
  4. Akşam saatlerinde çay, kahve, kola, çikolata gibi kafeinli yiyecek-içeceklerden kaçınalım.
  5. Uyumadan önce alkol ve sigaradan uzak duralım.
  6. Ağır akşam yemeği yemeyelim ve yatmadan en az 2 saat önce bir şeyler atıştırmayalım.
  7. Dinlenmiş uyanmak için bize gereken uyku süresi kadar (erişkinlerde 6-8 saat) uyumaya özen gösterelim.
  8. Her gün aynı saatte yatıp aynı saatte kalkmaya dikkat edelim.
  9. Uyuyamazsak kalkıp kitap, gazete okuyalım ve uykumuz gelince yeniden yatmaya gidelim.
  10. Gündüzleri ve özellikle akşam yemeği sonrası kesinlikle şekerleme yapmayalım.

Bu kolay uygulanacak on madde ile uykusuzluk sorununuz ortadan kalkmazsa doktora başvuralım.

Türk Toraks Derneği Uyku Bozuklukları Çalışma Grubu

TEMİZ HAVA SOLUMAK HAKTIR

TWITTER

© 2017 Türk Toraks Derneği. Tüm Hakları Saklıdır