Solunum Fonksiyon Testleri Teknikerliği Kursu

(18 Mart 2017)

Sayın Üyelerimiz,

18 Mart 2017 tarihinde Mersin Üniversitesi Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı'nda Tanı Yöntemleri ÇG ve Çukurova Şube ortaklığı ile "Solunum Fonksiyon Testleri Teknikerliği Kursu" düzenlenecektir.

Halen laboratuvarlarınızda çalışmakta olan ve çalışması planlanan bütün SFT teknisyenlerinizi kursumuza bekliyoruz.

Kurs kontenjanı 30 kişi olarak belirlenmiştir .

TTD Tanı Yöntemleri ÇG 
TTD Çukurova Şubesi

 TÜRK TORAKS DERNEĞİ SOLUNUM FONKSİYON TESTLERİ TEKNİKERLİĞİ KURSU

18 Mart 2017

YER: Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi

Kurs Başkanları: Prof.Dr.Gaye Ulubay, Prof.Dr.Cengiz Özge

Tarih

18.03.2017

Saat

Konu

Konuşmacı

 

9.00-9.30

Spirometre cihazlarının tanıtımı (portable, laboratuar tipi spirometreler),  Kalibrasyon işlemleri, cihazların rutin bakımı ve infeksiyon kontrolü

Tek. Gönül Toprak

(Teknikelden)

 

9.30-10.00

Hastanın test öncesi eğitimi ve test sırasında yönetimi, Verilerin toplanması, dokümantasyon, arşivlenmesi

Tek. Gönül Toprak

(Teknikelden)

 

10.00-10.30

Spirometrede kabul edilebilirlik kriterleri, doğruluğu, tekrar edilebilirlik, yanlış uygulamaların tanınabilmesi

Dr.Tunçalp Demir

 

10.30-11.00

Kahve molası

 
 

11.00-11.30

Difüzyon kapasitesinin önemi ve ölçüm yöntemi

Dr. Gaye Ulubay

 

11.30-12.00

Vücut pletismografisi

 

Dr.Gaye Ulubay

 

12.00-13.00

Öğle yemeği

 

 

13.00-13.30

Bronş provokasyon yöntemi ve önemi

Dr.Eylem S.Özgür

 

13.30-14.00

6- Dakika Yürüme Testi

Dr.Sibel Nayci

 

14.00-15.00

Pratik uygulama
Spirometri,  volüm ve difüzyon kapasitesi ölçümü, bronkoprovokasyon, 6 dakika yürüme testi                                                                                                                                           

Bino Yeruşalmi, Gönül Toprak ve bölüm teknisyenleri

 

15.00-15.30

Katılım belgesi verilmesi

 

Adres: ÇİFTLİKKÖY KAMPUSU 33343 YENİŞEHİR-MERSİN

   

Not: *Kurs ücretsiz olarak gerçekleştirilecektir. Katılımcıların yol ve konaklama giderleri kendileri tarafından karşılanacaktır. Katılım kontenjanı 30 kişi ile sınırlandırılmıştır.